poniedziałek, 8 kwietnia 2013

ciasteczka ryżowe




Może dla niektórych wyda się to dziwne ale ciasteczka ryżowe poznałam dopiero kilka lat wstecz, kiedy upiekła je moja przyszła teściowa, wówczas gdy każdy już znał ten smak jak mówili -  z dzieciństwa... teraz to moje ulubione ciastka i sposób na szybką słodką przekąskę (przygotowanie wraz z pieczeniem zajmie wam ok pół godziny! :)) 


Składniki:

1 paczka kleiku ryżowego
3 jajka
1/2 szklanki cukru
200 g miękkiego masła
1 opakowanie cukru waniliowego                                         
4 łyżki wiórek kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
dżem/konfitura - smak dowolny


Wszystkie składniki (oprócz dżemu!) dokładnie ze sobą łączymy - zagniatamy. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z przygotowanego ciasta formujemy kulki wielkości moreli -  rozpłaszczamy lekko w dłoni i palcem na środku robimy dziurkę na dżem - układamy na blasze. Przygotowane ciasteczka wkładamy do piekarnika rozgrzanego na 180 stopni i pieczemy około 20 minut aż się zarumienią. Po upływie czasu wyjmujemy z piekarnika, kiedy ostygną nakładamy na środek dżem. 

Smacznego ! :)


11 komentarzy:

  1. Ciekawie wygladaja :) chyba skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają mega pysznie. Już mi ślinka leci. Chyba mogę zamiast proszku dać sodę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz dodać sodę ale dodaj jej mniej niż łyżeczkę :) pozdrawiam i życzę udanych wypieków ! :)

      Usuń
  3. Jedne z ulubionych ciasteczek mojego synka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te ciasteczka, dawno ich nie piekłam. Dziękuję, że mi o nich przypomniałaś. Pamiętam, że ten przepis ukazał się w pierwszych numerach Poradnika Domowego, wówczas i ta gazeta i te ciastka furorę robiły:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ślicznie wyglądają, tez je bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super!To zdecydowanie smak z mojej przeszłości. Pierwszy i ostatni raz jadłam je w liceum. potem długo szukałam przepisu az w koncu zapomniałam o tych ciasteczkach.... aż do dziś. Dziękuje za przepis na pewno skorzystam. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam je i właśnie konsumujemy, są przepyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakują ! Pozdrawiam :))

      Usuń
  8. 50 year-old Speech Pathologist Jedidiah Prawle, hailing from Igloolik enjoys watching movies like "Christmas Toy, The" and Running. Took a trip to Teide National Park and drives a Jaguar E2A. zobacz teraz

    OdpowiedzUsuń
  9. 55 yr old Health Coach I Abdul Ducarne, hailing from Sault Ste. Marie enjoys watching movies like Mystery of the 13th Guest and Sewing. Took a trip to La Grand-Place and drives a Sonata. skorzystaj z tego linku

    OdpowiedzUsuń