niedziela, 14 kwietnia 2013

makaron z truskawkami




I w końcu nadeszły ciepłe dni ... Pogoda za oknem zaczyna nas rozpieszczać tak samo jak sklepy w których już można znaleźć świeże truskawki ! I mimo że to ciągle zagraniczne pyszności, zdecydowanie zadowala mnie ich smak i właśnie z nich postanowiłam przygotować deser, który robiła mi jeszcze babcia jak byłam naprawdę małą dziewczynką, kocham ten smak, który od razu przypomina mi lato .. :) Koniecznie spróbujcie ! 


Składniki:

na ok 5-6 porcji                                                                      

200 g makaronu "kokardki"
100 g twarogu chudego/półtłustego
250 g śmietany 12 %
250 g świeżych truskawek
3-4 łyżki cukru (lub jeśli ktoś woli można dodać więcej :))


Makaron gotujemy w leciutko osolonej wodzie do miękkości. Truskawki oczyszczamy i kroimy - naprawdę dowolnie - w mniejsze kawałeczki. Ser biały rozkruszamy (najłatwiej w dłoniach) i zasypujemy nim truskawki, dodajemy cukier. Gotowy makaron odcedzamy i zlewamy zimną wodą. Dodajemy go do truskawek, całość zalewamy śmietaną i dokładnie mieszamy. I gotowe :) Deser nie jest zbyt dietetyczny ale kto spróbuje, ten już się nie oprze ! :) 


SMACZNEGO i pięknej niedzieli !:)






1 komentarz: