poniedziałek, 10 grudnia 2012

tagliatelle szpinakowe z mięsem mielonym





Do szpinaku długo się przekonywałam - dzisiaj połączenie makaronu własnie z nim, staje się jednym z moich ulubionych dań :) Moją propozycją dla Was jest dzisiaj tagliatelle ze szpinakiem oraz mielonym mięsem - zapraszam po przepis:


Składniki:

Na ok. 4 porcje

500 g mięsa mielonego 
300 g mrożonego szpinaku
1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
100 ml śmietanki 12%
2 łyżki masła
5-6 ząbków czosnku
sól
pieprz
olej ( roślinny lub orzechowy )
2 łyżeczki gałki muszkatałowej
tarty ser ( polecam Parmezan )



Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Szpinak ( zamrożony ) wrzucamy do rondelka, dodajemy masło i 4 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę - czekamy aż szpinak się rozmrozi - dokładnie wszystko mieszamy - dodajemy gałkę, sól i pieprz - mieszamy - następnie dodajemy obie śmietany - mieszamy i czekamy aż wszystko się zagotuje. Odstawiamy z ognia. Mięso mielone podsmażamy na oleju - doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Kiedy będzie gotowe - odrobinę je rozdrabniamy ( blenderem ). Gotowe mięso - zalewamy szpinakowym sosem i dodajemy jeszcze 2 ząbki czosnku. Wszystko razem jeszcze trochę trzymamy na ogniu. Gotowe danie posypujemy serem.
SMACZNEGO!




6 komentarzy:

  1. Och, jak cudnie wygląda :) To jedna z moich ulubionych potraw, ale z bólem przyznam, że jeszcze nigdy nie wyglądała u mnie tak apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem wielką fanką Twojego bloga, jak tylko wrócę z pracy próbuję to szpinakowe cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. to jest mój jutrzejszy obiad! :)

    OdpowiedzUsuń