piątek, 7 grudnia 2012

pierniki świąteczne




Jak już wspominałam na profilu FB, pierniki najlepiej piec 6 grudnia ( podobno to najlepszy czas aby leżakowały w zamkniętej puszcze czy pojemniczku i przeczekały do Świąt, aż będą zupełnie miękkie )- a więc zabrałam się za to wczoraj i upiekłam całą masę świątecznych pierniczków - dekoracje oceńcie sami - pomagali domownicy :))) Ciasteczka są aromatyczne, proste w wykonaniu i przepysznie smakują ! :)


Poniżej pokażę Wam także jakie lizaki przygotowałam na wczorajsze Mikołajki - dzięki lizakowej foremce udało mi się stworzyć własne czekoladowe lizaki - uwaga potrzebna jest nam TYLKO roztopiona czekolada - smak dowolny :))


Składniki na pierniki:

50 dag mąki pszennej
15 dag cukru pudru
20 dag miodu
12 dag masła
1 jajko
1 łyżeczka ( dość czubata ) sody 
2 łyżki przypraw korzennych


Mąkę wymieszać z sodą, zrobić wgłębienie w środku i dodać resztę składników - ugnieść - rozwałkować i wykrawać kształty :)  Piec ok 10 minut w 170 stopniach lub w przypadku termoobiegu w 150 stopniach.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz