czwartek, 29 listopada 2012

praliny z orzechami




Już od dawna w planie miałam zrobić czekoladki domowe z orzechami ( świątecznie :) ) , aż w końcu przyszedł taki wieczór kiedy postanowiłam wyczarować te słodkie pralinki :) przepis czerpałam od White Plate, jednak zmodyfikowałam go lekko i efekty zobaczycie niżej :) a oto przepis:


Składniki

Na 15 pralinek

150 g serka mascarpone ( w temp. pokojowej )
3 tabliczki czekolady mlecznej
30 g masła ( w temp. pokojowej )
3 krople esencji waniliowej
50 g orzechów laskowych


125 g czekolady rozpuszczamy na małym ogniu ciągle mieszając - kiedy będzie gotowa odstawiamy i czekamy aż troszkę przestygnie. W tym czasie mascarpone ubijamy na gładką masę ( ok 4 minuty ), do tak przygotowanej masy dodajemy ostudzoną czekoladę, masło i 3 krople esencji - dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na ok 2 godziny. Orzechy obieramy - 15 z nich zostawiamy do pralinek a resztę blendujemy na małe kawałeczki do obtaczania. Po upływie czasu wyjmujemy masę i formujemy małe kulki, wsadzając do każdej po jednym orzechu i kładziemy na papier do pieczenia i znów chłodzimy przez ok godzinkę. Kiedy będą gotowe wyjmujemy je z lodówki, a w garnku roztapiamy pozostałą część czekolady i obtaczamy w niej nasze pralinki - później obtaczamy je w orzeszkach lub po prostu posypujemy orzeszkami nasze czekoladki. I znów chłodzimy - nawet przez całą noc jeśli nam się nie spieszy :)

SMACZNEGO!







9 komentarzy:

  1. zjadłabym wszystkie!
    Pozdrawiam!
    Szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak z najlepszej cukierni! Sama nie przepadam ale świetnie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, kilka lat temu też takie robiłam. Może czas przypomnieć sobie przepis? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym nominować Twojego bloga do wyróżnienia ”LIEBSTER BLOG”. Więcej informacji na moim blogu:) http://foodgo.eu

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio mam niesamowitą fazę na trufle i praliny... kuszące, serio!

    OdpowiedzUsuń
  6. a gdzie się podziało masło w tym przepisie bo w składzie jest???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musiałam pominąć :) zaraz dopiszę - masło dodajemy do masy, dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

      Usuń