czwartek, 29 listopada 2012

carbonara.




Moją dzisiejszą makaronową propozycją dla Was jest carbonara. Jeden z niewielu makaronów jakie jada mój przyszły Mąż :) Dlaczego? Jest w nim boczek i szynka.. dużo szynki :) Aksamitny sos z dodatkiem mięsa, sera i ziół - kilka lat temu jak szukałam przepisu na carbonarę, znalazłam mnóstwo różnych opcji, tworząc za każdym razem to danie, w końcu stworzyłam swój ideał ... :)


Składniki:

500 g makaronu penne
50 g boczku krojonego
200 g szynki ( polędwica sopocka lub szynka gotowana )
1 cebula
600 ml śmietanki słodkiej 18 %
2 żółtka
odrobina tartego sera
sól
pieprz
bazylia suszona
rozmaryn suszony


Makaron gotujemy w osolonej wodzie. W tym czasie szynkę i cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy wraz z boczkiem  przez ok 10 minut. Do miseczki wlewamy śmietankę - dodajemy sól, pieprz, zioła, dwa żółtka i ser - wszystko dokładnie mieszkamy i zalewamy podsmażone mięso i cebulę - gotujemy aż sos stanie się gęsty. Kiedy makaron będzie gotowy - wykładamy odpowiednią porcję na talerz i zalewamy porcją sosu. :)

SMACZNEGO !







4 komentarze:

  1. zapisuję się na dzisiejszy obiad!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna wersja carbonary... Z pewnością smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  3. a dla mnie carbonara to chyba jedyna potrawa z makaronem, która mi nie wchodzi.. chociaż na Twoją może bym się skusiła ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że ta carbonara by Tobie zasmakowała :) polecam !

      Usuń