środa, 5 lutego 2014

szpinak, szynka, pomidorki - spaghetti !







Kremowe,śmietanowe, lekko czosnkowe, z dodatkiem szynki parmeńskiej, pomidorkami koktajlowymi i szpinakiem - idealne danie na tak piękną pogodę :)



Składniki:

3/4 op. makaronu spaghetti
1 duży ząbek czosnku
8 pomidorków koktajlowych (większych)
5 plastrów szynki parmeńskiej (lub podobnej)
250 g szpinaku świeżego
3 łyżki śmietany kwaśnej 18%
250 ml śmietanki słodkiej 18%
2 łyżki tartego parmezanu
2 łyżki masła
gałka muszkatałowa
sól
pieprz kolorowy 
oliwa 


Makaron gotujemy al dente. Szpinak myjemy, wrzucamy do garnka, dodajemy masło, przeciśnięty czosnek, odrobinę gałki, sól pieprz i dusimy aż trochę zmięknie - na koniec dodajemy śmietanę i trochę śmietanki słodkiej - gotujemy chwilkę i odstawiamy z ognia. Szynkę kroimy w większe kawałki i podsmażamy na odrobinie oliwy. Następnie zalewamy ją śmietanką słodką, doprawiamy solą, pieprzem, dorzucamy szpinak. Pomidorki myjemy i kroimy w ćwiartki - dodajemy do sosu - dodajemy parmezan. Gotujemy aż sos stanie się gęsty. Przed podaniem sos mieszamy z makaronem. 

Smacznego !



26 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam makarony w takiej wersji!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie makarony kuszą mnie najbardziej :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się Twój blog nominowałam go do Liebster Blog. Po szczegóły zapraszam do mnie na mojepasje-mojswiat.blogspot.com Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda idealnie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odrobinę zmodyfikowałam przepis, tj. zamiast pomidorów koktajlowych dałam pół zwykłego, nie dawałam gałki muszkatałowej, za to dorzuciłam do środka jalapeno i inny kształt makaronu. Aha! I zamiast śmietany zrobiłam sos z jajka i parmezanu. Wyszło pyyyyszne! Zrobiłam już 2 razy i teraz jest to dla mnie danie w czołówce moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szpinaku nie lubię, ale jeśli jest fajnie wymieszany z innymi potrawami, to warto go jeść.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szpinaku nie lubię, ale uważam że w połączeniu z różnymi ciekawymi daniami ma to sens.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy blog dający do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na kolejny wpis tak samo interesujący jak ten.
    __________
    https://www.cosmomedical.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wpis. Kiedy dodasz następny?
    ____
    https://www.trelavets.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka wiedza przyda mi się na pewno.
    ____
    dom na sprzedaż

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy wpis. Nie wiedziałem zbyt wiele na ten temat.
    __________
    https://regeneracja-przekladni.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę super blog. Lubie na niego wchodzić.
    __________
    https://taniecruch.pl/balet/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak to jedzenie przepięknie wygląda! Mam nadzieję, że tak samo dobrze smakuje jak wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wpis zrobił na mnie wrażenie tak jak cały blog.

    OdpowiedzUsuń
  18. Interesujące informacje można znaleźć na Twoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdecydowanie polecam od siebie. Doskonały smak!

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjne spaghetti. Wygląda naprawdę bardzo solidnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda naprawdę niesamowicie. Doskonałe danie.

    OdpowiedzUsuń