środa, 13 listopada 2013

grissini



Od niedzieli się za nie zabierałam :) Ale w końcu są - pyszne włoskie grissini, chrupiące i aromatyczne paluszki idealne na przekąski :)



Składniki:

na około 10 paluszków (zależy jakiej wielkości je zrobicie)


15 g świeżych drożdży
250 g mąki pszennej                                    
100 ml wody
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy z oliwek

Przyprawy:

Tu macie wolną rękę :) Ja do swoich grissini dodałam czosnek (granulowany) oraz mieszankę przypraw takich jak bazylia, oregano, natka pietruszki, suszone pomidory (wszystko suszone) :)


Drożdże rozpuszczamy w 60 ml ciepłej wody, dodajemy cukier i odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie do miski dodajemy mąkę, 40 ml ciepłej wody, sól, oliwę i rozczyn. Dokładnie zagniatamy i odstawiamy gotowe ciasto do wyrośnięcia na około godzinę (ja to robię w piekarniku nastawionym na 50 stopni). Po upływie tego czasu nastawiamy piekarnik na 225 stopni. Ciasto dzielimy na dwie części (jeśli chcemy grissini w dwóch smakach) do jednej dodajemy wybraną mieszankę przypraw, a do drugiej czosnek. Oba ciasta dokładnie zagniatamy i dzielimy na małe kawałki które następnie rolujemy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 15 minut. 

Smacznego :)
p.s przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłam je szybko telefonem :))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz