piątek, 24 maja 2013

börek ze szpinakiem





Dzisiaj przenosimy się do Turcji :) W tamtejszej kuchni rozsmakowana jest moja Siostra i to właśnie Ona zaproponowała jakiś czas temu ten kulinarny przysmak. Rewelacyjnie sprawdza się jako obiad, wyglądem przypomina lasagne a smak - istne cudo :) Ciasta, które potrzebujecie do börku, szukajcie w sklepach z międzynarodową żywnością, ja przywiozłam je z Berlina z typowo tureckiego sklepu, gdzie yufka miała tysiąc rodzajów :))


Składniki:


0,5 kg ciasta yufka
250 g sera feta 
250 g tłustego twarogu 
400 g mrożonego szpinaku
3 ząbki czosnku
2 łyżki masła
2 łyżeczki gałki muszkatałowej
sól
pieprz

Do smarowania ciasta:

340 g jogurtu bałkańskiego
1 łyzka oliwy z oliwek
sól
pieprz
1 zółtko

Szpinak gotujemy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, masłem - doprawiamy gałką, solą i pieprzem. Do tak przygotowanego dodajemy fetę oraz twaróg - wszystko dokładnie mieszamy, najlepiej "tłuczkiem" do ziemniaków aby zlikwidować powstałe grudki. 
Jogurt bałkański mieszamy z oliwą, solą pieprzem.
Blachę smarujemy oliwą i wykładamy płaty yufki - smarujemy jogurtem i wykładamy farsz - i tak po kolei aż skończy się ciasto oraz szpinak - pamiętając aby każdą warstwę ciasta smarować jogurtem (inaczej ciasto będzie suche). Ostatni płat ciasta smarujemy żółtkiem. Wstawiamy do nagrzanego na 175 stopni piekarnika i pieczemy około 25 minut. Kroimy po około 10 minutach od wyciągnięcia z piekarnika.

SMACZNEGO ! :) 


3 komentarze:

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatni płat ciasta wyszedł b. suchy. Myślę, że lepiej posmarować go też jogurtem z oliwą. Do jogurtu można dodać stopione masło i jajko (przynajmniej ja znam taki przepis). Na wierzch najlepiej posypać czarnuszkę - smakuję rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny przepis, zrobiłam dziś coś podobnego tylko zamiast tego trudno dostępnego ciasta wykorzystałam ciasto francuskie - na połowę położyłam farsz a drugą połową przykryłam - wyszło super :)

    OdpowiedzUsuń